torstai, 21 marraskuun, 2024

Bonuskoodit.com mukana Relax Gaming -pelistudion uuden pelin julkaisussa

Täytyy lukea
Bonuskoodit.com osallistuu Relax Gaming -pelistudion uusimman Hellcatraz-pelin julkaisuun

Tämä Risto Myllymäen blogi on alunperin julkaistu täällä

Maailma muuttuu kovaa vauhtia, ja niin myös rahapelien markkinoinnissa puhaltavat uudet tuulet. Tässä blogissa käydään läpi mielenkiintoisia ja ajankohtaisista pelialan uutisia, joita yrityksemme seuraa jatkuvasti. 

Tässä blogissa kerron:

  1. Yhteistyöstämme Relax Gaming:n uuden Hellcatraz pelin julkaisussa.
  2. Twitch-striimausalustan viime kuukausien hurjasta kasvusta, sekä alustan käytöstä rahapelien markkinoinnissa.

Jos haluat lukea uutisia ja kirjoituksia rahapelialan ammattilaisilta, niin laita tämä blogi ja uutishuoneemme seurantaan.

1. Olemme mukana Hellcatraz-pelin julkaisussa

Sivustomme Bonuskoodit.com on saanut kunnian osallistua suomalaistaustaisen Relax Gaming pelikehittäjän uusimman kolikkopelin julkaisuun. Relax Gaming ilmoitti sivuillaan yhteistyöstä 30.4.

Uuden kolikkopelin nimi on Hellcatraz ja se julkaistaan tiistaina 5. toukokuuta 2020. Julkaisun myötä peli tulee pelattavaksi heti kymmenillä kansainvälisillä nettikasinoilla.

Teemme itse yhteistyötä Twitch-striimaajien kanssa ja heistä muutamat tulevat pelaamaan sekä testaamaan tätä uutta peliä.

Sivustomme Bonuskoodit.com pääsi kokeilemaan peliä ennen julkaisua ja teimme pelistä artikkelin. Katso mitä kirjoitimme Hellcatraz pelistä. Artikkeli on kirjoitettu kasinopelaajan näkökulmasta. Eli siitä löytyy kaikki tarvittava tieto mitä pelaajat yleensä etsivät, esimerkiksi:

  • Pelin palautusprosentti, panostasot ja maksimivoitto.
  • Pelissä olevat bonustoiminnot, joita moni pelaaja tavoittelee koska niistä yleensä voittaa suurimmat potit.
  • Omat fiiliksemme pelistä.
  • Relax Gaming:n tekemä pelin esittelyvideo.

Bonuskoodit.com-sivuilla seuraamme paljon pelialan uutisia, joista muutamiin mielenkiintoisiin löydät linkit tästä blogista.

2. Twitchin hurja kasvu ja hyödyntäminen rahapelien markkinoinnissa

Rahapelien markkinointi kehittyy ja seuraa jatkuvasti kuluttajien käyttäytymistä. Relax Gaming on tarttunut hienosti kiinni Twitch-striimausalustan hurjaan suosioon ja mahdollisuuksiin pelien markkinoinnissa.

Twitch on maailman suurin alusta nettipelien ja erityisesti eUrheilun (eSports) striimaukselle (streaming).

Tämä Amazonin omistaman palvelun kasvu vain jatkuu ja koronaviruksen myötä käyttäjämäärä on räjähtänyt yli 50% kasvuun helmikuun luvuista. Alla olevassa graafissa näkyy keskiarvo ja maksimi samanaikaisista katsojista Twitchissä kuukausitasolla.

Tässä hieman viimeisintä statistiikkaa Twitch-käyttäjistä (lähteet TwitchTracker ja Businessofapps):

  • Striimejä katsottu vuonna 2020 tähän mennessä 311 miljardia minuuttia vs. vuonna 2019 yhtensä 660 miljaria minuuttia.
  • Samanaikaisia katsojia keskiarvo 1.9 miljoonaa (2020) vs. 1.25 miljoonaa vuonna 2019.
  • Keskimääräinen katseluaika päivässä per käyttäjä on noin 95 minuuttia.
  • Päivittäin Twitchiä käyttää noin 15 miljoonaa käyttäjää ja kuukaudessa vastaava luku on n. 140 miljoonaa.
  • Käyttäjiä on ympäri maailmaa ja Yhdysvallat ovat suurin 23% osuudella kaikista käyttäjistä.
  • Twitch-käyttäjistä 65% on miehiä, ja ikäryhmistä 16-24 vuotiaat ovat 41% ja 25v.+ ovat 59%.

Moni saattaa olettaa että palvelun käyttäjäkunta on vain nuoriso, mutta näin ei ole asian laita. Tämän johdosta Twitch on erinomainen markkinointikanava niin rahapelaajille, kuin muillekin kuluttajatuotteille.

Twitch varmistaa käyttäjien iän rekisteröinnin yhteydessä ja ikälukko löytyy striimeistä, jotka alaikäisille eivät sovi. Twitch myös vaatii sisällöntuottajilta vastuuta striimeistä. Striimit on aina merkittävä tiettyyn kategoriaan ja sopiiko sisältö alaikäisille.

Mielestäni on hienoa nähdä että myös rahapelien tuottajat, eli pelistudiot, ovat heränneet tähän markkinointikanavaan. Aikaisemmin pelistudiot kuten Relax, NetEnt ja Evolution Gaming luottivat vain siihen, että perinteiset nettikasinot ja uutta maksuteknologiaa käyttävät pikakasinot julkaisevat pelit. Sitten oltiin sormet ristissä ja toivottin että pelaajat löytävät pelit pelivalikosta. Näin hieman kärjistettynä.

Todettakoon kuitenkin että pelistudiot edelleenkin tekevät sopimuksia kasinoiden kassa siitä, että he saavat parhaat positiot kasinoiden ”virtuaalisista auloista”. Omasta kokemuksestani nettikasinon operaattorin puolelta voin sanoa, että pelit jotka ovat heti esillä kasinon etusivulla ovat lähes poikkeuksetta ne eniten pelatut pelit.

Tottakai pelien pitkäkestoinen suosio riippuu erittäin paljon siitä, että ovatko pelit oikeasti viihdyttäviä. Nettikasinot pystyvät myös nopeasti vaihtamaan heikosti performoivat pelit pois pelivalikon parhailta paikoilta. Ja näin tehdäänkin jatkuvasti.

Kilpailu on siis selkeästi koventunut myös pelituottajien keskuudessa. Uskon että lähivuosien aikana tulemme näkemään yhä enemmän innovatiivista markkinointia ja pelien brändimainontaa pelituottajien toimesta.

Loppukaneetti

Ruotsalaisyritykset ovat rahapelialalla tunnetusti maailman kärkikastia ja erittäin menestyneitä. Minusta aktiivisena pelurina, ja rahapelien markkinoinnin parissa kohta pari vuosikymmentä toimineena, on hienoa nähdä että suomalaisten perustama Relax Gaming puskee kovaa vauhtia uusia pelejä ja käyttää uusimpia kanavia pelien julkaisemiseen. Kyllä suomalaisetkin osaavat!

Hellcatraz-peli tulee melko todennäköisesti pelattavaksi myös Veikkaukselle jossain vaiheessa, sillä Relax Gaming ja Veikkaus sopivat yhteistyöstä tämä vuoden alussa. Myös Relax Gamin ja PAF ovat sopineet yhteistyöstä, joten odotettavissa että PAF:n pelaajat pääsevät jännittämään pelin parissa.

Itse aion käydä pistämässä muutaman kympin peliin, vastuullisesti tietenkin.

Risto Myllymäki

More Articles Like This